header

header

26 april 2012

IKEA & mellis på dagis!

I dag har jag haft en minst sagt lyxig dag på jobbet. Började med att jobba undan allt i morse och sen kom Jenny (min chefs fru) och vi satte oss i bilen och for mot Gävle och IKEA. Snacka om lyx att få åka dit på arbetstid - jag har det allt riktigt bra! Tro nu inte att det enbart var en "nöjestripp". Nej, vi hade faktiskt ett arbetsrelaterat ärende - möbler och fix till kontoret! Naturligtvis kom jag hem med en egen kasse med lite smått och gott (brukar lätt bli så när man besöker den affären ;) ).



Lite nya glassaker från IKEA.
I dag fick Emma vara 1 timme extra på dagis och ni ska veta att hon var nöjd. Hon skulle ju få äta eftermiddagsmellis på dagis!!! Jag hade fått stränga förmaningar om att INTE komma för tidigt och naturligtvis lyckades jag göra just det. Det hade kunnat blivit en riktig katastrof om inte en snäll fröken (som hade fått höra hela dagen att Emma skulle äta mellis på eftermiddagen) lyckades se mig och hindra mig från att gå in och förstöra Emmas dag :). I stället blev jag ivägskickad en 1/2 timme och möttes av en mycket nöjd liten tjej som var mätt i magen.

Sista dagen för den här veckan är avverkad och nu blir det lite långledigt! Ska nämligen inte jobba förrän onsdag nästa vecka. Fick bara så där vara ledig på måndag och det tackar man ju inte nej till. Det ska ju bli bättre väder så det här kan bli riktigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!