header

header

29 mars 2012

Pannkakstårta.

Pannkaksdagen och vad passar bättre än att äta just pannkaka?! Nu var det väl i och för sig inte faktumet att det är torsdag som avgjorde dagens middagsval. Nej, det var snarare det faktum att den lilla inte var på så strålande humör när vi skulle åka och handla mat direkt efter dagis. Jag frågade vad hon ville ha till kvällen och svaret kom kort och bestämt: INGET!!! Nehej, det gjorde ju saken mycket enklare. Kom med flera förslag men nej, inget passade.

Till slut föreslog jag att vi kunde göra pannkakstårta och då kom det minsann positiva tongångar från baksätet av bilen: JAAAA Mamma, det gör vi!!!! Ingredienser inhandlades, även pannkakor (i det Henrikssonska/Åbergska hushållet steks inga pannkakor så länge den gamla fläkten sitter kvar) och till kvällen blev det pannkakstårta!

Pannkaka, grädde och sylt om vart annat. Kan det bli annat än succé?

Har haft en bra torsdag för övrigt - trots att sambon är i Norge :(. Hann med ett löppass på lunchen innan hämtning på dagis. Inget långpass men välbehövlig intervallträning blev det - gäller att vara effektiv när man inte kan träna hur länge man vill :). Lillan har lekt ute här hemma och cyklat - herregud vad det går. Inga problem att starta, köra på och bromsa. Tänk vad fort barn lär sig bara dom törs släppa taget och lita på sig själva.

I kväll hade jag två goda vänner, Emma och Bodil, här på lite planeringsmöte. Vet inte om jag nämnt detta tidigare men jag och Emma har fått den stora äran att göra dukningen på Bodil och Daniels bröllop nu i maj!!!! Så himla kul ska det bli men samtidigt lite nervöst. Man vill ju att det ska bli så bra som möjligt och att dom ska bli nöjda. Kul ska det i alla fall bli :).

I morgon är det fredag och ledig dag för 2/3 här hemma. Har inget särskilt planerat så vi får väl se vad vi hittar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!