header

header

10 mars 2012

Mellofinalslördag!

Det har väl knappast undgått någon att det är dags för final i Melodifestivalen i kväll. Har följt årets deltävlingar och ser faktiskt fram emot kvällens final. Har mina favoriter men jag tror inte att de vinner tyvärr. Misstänker att growlande inte skulle slå stort ute i Europa. Nej, det blir nog Loreen eller Danny står som slutsegrare senare i kväll. Till och med Emma har deklarerat att hon vill vara uppe och se på "det där som Sean Banan var med i". Självklart ska hon få vara uppe så länge hon orkar men jag misstänker att hon kommer att somna i soffan ganska snart :).

Som jag nämnde i går så är Emma sjuk igen och i natt/i dag har hostan blivit ännu värre :(. Tycker så fruktansvärt synd om henne. Inte nog med att vi ger henne penicilin, nu måste vi ge henne medicin mot hostan också. Men vad annat kan man göra när den lilla hostar så hon spyr. Nej, det är inte kul här hemma just nu. Tack och lov kommer mamma och pappa upp i morgon och hjälper oss till veckan då sambon ska bort i jobbet och jag måste jobba. Det går liksom inte att ignorera att folk vill ha sina löner utbetalda.......Men nu rycker som sagt mormor och morfar in och jag är sååååå tacksam!!

Har tillbringat större delen av dagen här hemma men ett löppass hann jag med i morse och sen blev det en skön stund i solen på farstukvisten. Har också sett på damernas stafett från skidskytte VM och jag måste säga att jag tycker Sveriges lag åkte superbra! Synd bara att det inte räckte riktigt till medalj för i dag tycker jag att dom skulle haft en!

Nu blir det att duka fram fruktsalladen och invänta kvällens final!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!