header

header

9 mars 2012

Jaha, då kör vi....

... och ger oss på 4:e omgången med streptokocker och tillika 4:e kuren med penicilin för Emma. Nu tänker jag svära, för fy fan vad trött jag blir!!!! Ska hon aldrig få vara frisk?? Hur är det möjligt att det kan ta om henne om och om igen?? När blir det ett slut på detta djävulstyg?????

Vi hade läkartid i morse för att kolla upp hennes huvudvärk (som hon för övrigt dragits med sen första omgången med streptokocker) och ÄNTLIGEN fick vi träffa en vettig och bra läkare - halleluja! Har verkligen inte haft mycket till övers för vårdcentralen där vi går men efter i dag är jag beredd att ändra uppfattning. Han var mycket noggrann och undersökte henne ordentligt och var den första som verkligen tog hennes huvudvärk på allvar - vi har ju bara varit till tre andra tidigare. Han kollade halsen för säkerhets skull och tyckte att hon skulle ta ett halsprov och jo då, efter 5 min visade provet positivt - vilket är negativt i det här fallet. Även jag och sambon fick ta halsprov utan krångel (det har vi inte fått innan) men våra prov var negativa. Så det är inte vi som är smittbärare och smittat henne. Så det var inget annat än att låta henne få en 4:e pencilinkur och be till högre makter att hon ska få bli frisk och slippa bli smittad igen.

Exakt vad hennes huvudvärk beror på vet man inte men vi fick åka tillbaka för provtagning och ska få åka och skikt-röntga det lilla huvudet. Inte för att jag tror att det är något men jag är väldigt glad och tacksam att man äntligen fått komma till någon som tar en på allvar. En som inte bara tycker man är en hysterisk mamma utan kollar upp i fall det skulle vara något.

Ja det var väl i stort sett hur vår fredag har sett ut. Inte mycket att hänga i julgranen men så är det ju en del dagar. Jag har i alla fall fått behandling för min sneda överkropp - jo ni läste rätt. Jag har nämligen en längre tid haft problem med att min högra sida vrider sig till vänster. Kanske inte låter så märkvärdigt men jag kan lova att när man gått så ett tag så börjar det göra ont, rejält ont, både här och där. Men i dag så tror jag att vi kommit på vad som är roten till det onda: det översta revbenet satt inte som det skulle och har troligtvis gjort att jag blivit sned. Efter en milt sagt omild behandling så ska detta förhoppningsvis vara åtgärdat - hoppas, hoppas.

Ska inte bara skriva massa negativa saker utan jag måste naturligtvis passa på att gratulera världens bästa Anna och Kalle som fick en liten dotter i går. En liten Astrid har kommit till världen och jag önskar dom all lycka som finns att uppbringa! Stort grattis familjen Hagdahl!!!

Välkommen till världen Astrid.

Nu ska jag göra ett nytt försök att börja i den bok jag skulle ha börjat i igår. Bättre lycka i dag kanske :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!