header

header

7 februari 2012

Nya böcker.

Bokmalen har varit i farten igen och fastnat i en ny serie böcker. När jag var hemma i Fagerås vid jul hittade jag en recension av en bok som jag tänkte att den här måste jag komma ihåg så jag kan läsa läsa. Tror ni jag kom ihåg vad den hette? Svar nej.

Har försökt med många olika konstellationer men utan resultat, kunde inte komma på vad bokeländet hette. Nu slumpade det sig så bra att jag fick ett tips på Facebook om en serie böcker som skulle passa den som gillade Twilight-serien och där var den, boken jag letat efter men inte kom ihåg vad den hette :). Det var bara att beställa från Adlibris och förra veckan kom den!

Boken jag pratar om är Järnkonungen och är skriven av Julie Kagawa. Den handlar om Meghan som är till hälften alvprinsessa och till hälften människa och som känner att hon aldrig passat in någonstans. I den första boken, Järnkonungen, kommer hon för första gången i kontakt med den fantasivärld som hon är en del av.

Har precis läst ut den första boken och ska nu börja med den andra Järnprinsessan. Ser fram emot sköna stunder tillsammans med alver, gremlins, jättar och troll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!