header

header

28 februari 2012

Möbelrenovering & energi.

Äntligen har jag börjat känna lust att fixa och dona här hemma! I dag tog jag äntligen tag i en sak jag gått och väntat på att jag skulle orka göra: att måla Emmas skrivbord, pall & hylla. Det underlättade ju betydligt att man kunde stå ute och slipa och grundmåla. Helt otroligt att man faktiskt kan stå ute och måla och att färgen torkar i solen den 28:onde februari! Tack vare detta hann jag faktiskt att måla allt med den "riktiga" färgen en gång och det verkar bli bra!

I dag har jag för första gången på mycket länge känt att jag faktiskt har liiiite överskottsenergi i kroppen och det var såååå skönt! Kanske det vänder nu och allt det jobbiga kanske är på väg att försvinna. Har t.o.m. sovit helt ok i natt och det var inte i går, det var nästan så att jag var förvånad när jag vaknade i morse :). Om även min sömn ordnar till sig, då finns det hopp kära vänner!

Min nyvunna energi resulterade också i att jag gick och hämtade Emma på dagis och sen gick vi hem. Emma gick nästan hela vägen hem och det tycker jag var duktigt gjort! I kväll blev det även ett löppass för mig. Kände inte ett skit för att åka skidor även om det fortfarande går, så det blev att snöra på sig dom nya löpskorna i stället. Det blev ett kort men väldigt positivt pass: kände äntligen lite spänst i benen och det gick relativt lätt att springa - gött!

Nu blir det att kolla på den utröstningen i Top Model Sverige innan det är dags för (förhoppningsvis) en god natts sömn!

Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!