header

header

25 januari 2012

Lill-Lördag.

Onsdag och som bekant även lill-lördag. Detta firas här på Arturs gata med glass i strut. Det var nämligen det Emma ville ha när jag frågade vad hon skulle vilja ha till lite mys nu i kväll. Vi är ensamma hemma då sambon är ute och reser i jobbet och då behöver man ju något extra ;).

Den här dagen har det annars varit fullt upp och jag kan meddela att det är en trött Carina som sitter här i soffan och längtar tills hon får gå och sova. Har gjort en välbehövlig, fysisk insats på jobbet i dag och var lagom mör i kroppen när jag skulle ut på mitt lunchpass på skidor. Trodde inte att det skulle gå att åka med tanke på den känsla jag hade i kroppen, men det var så fint där ute i skogen så jag tror att det gick på ren inspiration och glädje! Åkte sen och hämtade min skatt och vi vilade (eller för att vara ärlig, slappade) lite innan tvätt skulle hängas, bil tankas och mat inhandlas.

Nu sitter/ligger vi i soffan, Emma ser på Disney och jag kämpar för att hålla korpgluggarna öppna. Inte särskilt lätt då de går i kors men jag ska försöka hålla mig vaken till klockan 20 då det är dags för CSI New York. Serien går i repris på kanal 9 varje dag och jag måste erkänna att jag är fast. Fattar inte hur jag lyckas men jag har uppenbarligen väldigt lätt för att fastna i saker och ting och sen väldigt svårt för att ta mig ur dom. Men om det inte är värre än att fastna i en tv-serie så är det ju inte någon större katastrof.

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!