header

header

2 december 2011

MISSNÖJD!

Vid flertalet tillfällen har min tilltro till frisörer naggats rejält i kanten och gårdagens besök hos en salong nere på stan stärkte inte direkt denna.

När jag kom dit hade jag en klar bild av hur jag skulle se ut i håret när jag gick därifrån - ville fortfarande vara ljus men med lite inslag av mera guld åt kopparhållet. Förklarade detta för frisören och när hon kom fram med färgkartan förklarade jag klart och tydligt att jag INTE ville ha slingorna så mörka som hon visade utan jag visade vilken färg jag ville ha.

Satt där i godan ro och pratade om ditt och datt när hon (frisören) berättade att dom oftast inte gjorde som kunden ville ha det. Öh, nehej, tänkte jag, varför går man då hit? Då kunde man väl lika gärna experimentera hemma i stället och kanske få den färg man vill ha, eller?? Med tanke på att det inte direkt är gratis att gå dit så borde man väl kunna få den hårfärg man vill ha eller vad är annars meningen med att gå dit?

Hon fixade till mitt hår, tvättade, klippte, blåste & plattade. Fick kolla lite snabbt i spegeln och tyckte väl inte direkt att håret såg ut som jag hade velat ha det men det var väl ok. Betalade det dyyyyra kalaset och for hem. Väl hemma kan jag säga att bilden som mötte mig i spegel inte var någon upplyftande syn. Är så j-vla missnöjd (läs arg) över hur resultatet blev att det inte finns ord. Tycker inte att man ska behöva känna sig ännu gråare och tristare efter att man fixat håret. Ska ta mig en allvarlig funderare om jag ska gå tillbaka och be dom göra om det eller inte.

En sak är i alla fall säker: jag kommer INTE att gå tillbaka dit när det blir dags för ny färgning eller klippning!

2 kommentarer:

  1. Åh, så tråkigt när man inte blir nöjd!! Jag tycker absolut du ska gå dit och berätta det! Man betalar ju som sagt väldigt mycket och jag tror det kommer kännas bättre om du talar om det för henne... Och så får hon en chans att "rätta till misstaget"... Lycka till! Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Åsa, du ska absolut gå tillbaka. Jag har gjort det vid flera tillfällen o då har det blivit bättre efteråt o mer likt så som jag ville ha det o jag har blivit nöjd. Man betalar ju som sagt väldigt mkt pengar...
    Nu går jag alltid till min kompis, hon håller till på en salong i Kvarnsvedens c. I höst så har jag vart där o klippt kort o gjort mörkare för att nästa gång göra ljusare. Hur som helst blir jag alltid nöjd o hon är duktig på att komma med bra tips! Kram Frida

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!