header

header

18 december 2011

4:e advent...


.... och sista ljuset är tänt. Ja i dag var det alltså dags att tända det sista ljuset i adventsljusstaken och jag måste erkänna att det känns lite konstigt att det faktiskt är jul nästa helg. Det har ju varit si så där med själva julstämningen men i morse var marken täckt av ett tunt täcke och större delen av dagen har det snöat och bäddat in naturen i ett vitt, tjockt täcke. Äntligen!

Den här helgen går inte till historien som den mest aktiva i det Henrikssonska/Åbergska hemmet. Vi är ju alla småkrassliga och att träna har det tyvärr inte varit tal om. Jag har dock varit ute på långa promenader, två i dag och en i går. I dag har jag pulsat i snön och haft "Om jag kunde drömma" (1:a boken i Twilight-sagan) i öronen. Otroligt skönt har det varit och när man lyssnar på en bra bok är det bara att gå och gå och gå och gå! Snöfallet som yrde gjorde ju också promenaderna till trevliga vistelser ute.

I morgon är det sista rycket innan jul och vi måste tyvärr vabba så det blir till att pussla med jobben för mig och sambon. I kväll blir det film: Bridesmaids. Ser verkligen fram emot att se den då jag har hört mycket gott om den :).

Trevlig sista advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!