header

header

9 november 2011

Hallå!!!!

Var är vintern??? Den här frågeställningen är jag nog inte speciellt ensam om att ha i dessa dagar. Vad är det som är fel? Inte fasen ska det vara så här varmt i november!! Inte för att jag klagar, jag gillar ju hösten, men jag måste erkänna att jag längtar efter kyla och snö.

Tänk snö som knarrar under pjäxorna, skidspår som är som räls, fästet under skidorna som är kanon, en fysisk form som gör att det bara är att köra på, gnirket från stavarna i snön, varm luft från munnen som bildar rök när den möter kall luft, snötyngda träd och en tystnad som bara finns i ett vinterlandskap. Åh, vad jag längtar!!!

I väntan på att snön ska falla sitter jag och drömmer och längtar och insuper denna vackra bild!


Go kväll!

1 kommentar:

  1. Håller med dig, det är en jättefin bild på en härlig vinterdag.

    Men samtidigt.... Jag har aldrig nånsin varit i sån fysisk form så att det bara är att köra på, (jag har typ endast varit i halvdan form en enda gång i mitt liv =) ) Så jag tycker faktiskt att det är helt ok med en varm höst. Fast Elsa pratar om snö, så för barnens och för din och för alla andra skidälskares skull kan det få bli snö till första advent iaf.
    Hoppas allt är bra med dig iaf och så får vi hoppas på snö och mysväder om några veckor =)
    Kram, Frida

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!