header

header

4 november 2011

Fredag.

Som jag tidigare berättat så är min mamma duktig på att sticka. Häromdagen damp det ner ett paket i brevlådan och då var det mamma/mormor som varit i farten igen och stickat fina strumpor både till mig och Emma. Jag älskar mina raggsockor och går ständigt runt i dem. Nu var det extra kul att få mönsterstickade sockor som var superfina. Dom satt som en smäck på oss båda. Tack mamma!
Här är Emmas sockor som mormor stickat.

Vissa saker är jag verkligen svårt att få tummen ur och fixa och att ordna nya blommor i köket/matrummet har varit just en sån sak. Jag har tänkt att dom kanske tar sig så slipper jag köpa nya. Men detta har visat sig vara ett riktigt önsketänkande. I dag tröttnade jag på mig själv och gjorde slag i saken (och det var inte ens jobbigt). Det blev nya blommor i alla fönstren i tidigare nämnda rum och även lite blomster på köksbordet. Älskar vita blommor så det fick bli en vas med vita nejlikor och det piggade upp kan jag lova!


Nu är det helg och det blir till att kurera sig så att den f-bannade hostan (kanske) försvinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!