header

header

19 september 2011

Tjejhelg!

I fredags var det dags! Jag och två kompisar, Kerstin & Jennifer, tog Allroaden och åkte till stugan! Tänk att jag har varit där hela 3 gånger nu på kort tid - lovely!! Det var en sedan länge planerad resa och jag är så glad att Värmland visade sig från sin allra bästa sida! Fredagkvällen bjöd på en vacker solnedgång och en spegelblank sjö.

I lördags blev det ännu en dag med vackert höstväder! På morgonen hoppade vi i träningskläderna och for till elljusspåret och avverkade några varv. Det var första gången jag sprang sen min krasch och det var inte helt bekvämt att springa - "svansen" gjorde sig påmind kan jag meddela. Men det var skit samma - det var underbart att springa igen

Efter lunchen satt vi ute i solen och bara njöt av omgivningen, läste tidningar, slappade, pratade och skrattade. Helt underbart! Fram emot kvällen, efter en snabb sightseeing i Bograngen, tog Kerstin en löptur och jag och Jennifer en promenad där vi mötte Kerstin. Kvällen tillbringade vi framför brasan med god mat, ansiktsmasker och gapskratt!

Vacker solnedgång vid stugan. Himlen ser nästan overklig ut, som om den är målad!

I går morse tog vi en långfrukost innan vi packade och styrde bilen mot Dalarna och Borlänge igen. Stort tack Kerstin och Jennifer för en välbehövlig och kanonrolig helg!

Hur skönt det än var att vara borta och få lite egentid så var det gött att komma hem till Emma och Marcus igen. Det blev mys och kramande med den lilla och ett firande av den store (en dag för sent). Nu är det vardag igen och jag och Emma är ensamma hemma då sambon är borta i jobbet - igen - suck! Det är inte direkt ett väder som lockar en att vara ute så idag blir det nog till att kura inne framför kaminen. Kanske masar vi oss till affären. Har precis läst ut Bloodlines, en kanonbok av Richelle Mead, och jag är lite sugen på att läsa Läckbergs senaste Änglamakerskan.

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!