header

header

20 september 2011

Husmor.

Det är inte ofta men idag har jag känt mig precis som min mamma! Vad har jag då gjort kan man ju undra? Jo, jag har kokat äppelmos, lingonsylt och vinbärssaft! Det är inte utan att jag känner mig lite nöjd :).

Ska väl erkänna att det inte var helt spontant som jag ställde mig och gjorde detta utan att det var mer som ett tvång. När det knappt gick att få in en sak till i frysen pga att den var fylld av diverse bär så var det inte så mycket att välja på. Varje gång jag gått förbi frysen har jag hört bären där inne kalla på mig. Det är i alla fall skönt nu efteråt och jag tror att vi kommer att klara oss ett bra tag i alla fall på syltfronten.


Äpplen från egna trädgården som blivit mos.


Lingon som puttrar i grytan.

Resultatet från dagens husmorskonster ;)

Nu sitter jag och bevittnar dagens psykbryt som kom när någon här i familjen fick den "grymma" domen att det inte skulle bli välling i nappflaskan framöver........

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!