header

header

4 september 2011

Helgen som gått.

I dag har det varit en sån där skön dag då man har fått en hel del gjort - sådana dagar gillar jag! I förmiddags blev det ett cykelpass - igen - tyvärr vågar jag inte springa så mycket jag vill för hälen är inte bra :(. Nåja, det gick att köra sig stum och trött på racern också ;).

Efter lunchen fick jag värsta rycket och röjde och rensade rejält i hela trädgården, sen blev det putsning på utsidan av fönstren nere och på insidan av fönstren på altanen, 3 maskiner tvätt blev strukna också. Så himla skönt att ha fått undan en massa måsten, nu ska jag bara koka sylt och saft men det får bli en annan dag - när det regnar......

I går var det en ganska slapp dag. Tränade och städade altanen och på kvällen hade vi kompisar här på middag. Vi satt ute på altanen hela kvällen och i och med att vi hade massa ljus fick vi både värme och lyse. Ett sällskapsspel hann vi med, det var kul även om det gick kasst för min del.

Här kommer lite bilder från helgen:


Mina Mårbacka-pelargoner sjunger nog på sista versen efter att ha blommat sommaren lång.

Lite grönt fick flytta in på altanen efter städningen.

Så här gott åt vi: bulgursallad, grillad haloumi & grillad fläskfilé. Till efterrätt: hemmagjord daimglass. Mumma!


Värmeljus & rönnbär fick funka som dekoration på bordet.

Jag är mycket nöjd med denna helg, hoppas veckan som kommer blir lika bra!

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!