header

header

26 augusti 2011

Träning & bärplockning

I går packade jag och lillan bilen full och åkte till Värmland och stugan! Eftersom sambon är på resande fot med jobbet passade detta ypperligt!

I morse återupplevde jag gamla minnen då jag spände på mig rullisarna och for ut på ett härligt träningspass. Här uppe har vägen blivit omasfalterad (inte en dag för sent) och så har skogen börjat skifta och visa upp sig i höstskrud. Luften är så där härligt frisk men ändå varm så det blev ett träningspass fyllt av ren glädje!

I eftermiddags, efter att ha legat ute i en solstol och jäst, drog jag och lillan till skogs för att plocka lite av skogens röda guld. Det var första gången lillan var med och hon tyckte att det var minst sagt spännande att få testa sin fina bärplockare hon fått av morfar. Väl i bärskogen så drog hon några drag med plockaren innan hon beslöt sig för att det var dags att fika. Hon satte sig på några grenar och smaskade i sig medhavda bullar och lite saft. Efter fikat och att ha gått några varv runt mig hade hon fått nog och tyckte att vi skulle ringa mormor så hon fick gå hem. Som alltid ryckte mormor ut och den lilla fick gå hem, jag fick värdefull tid för mig själv i skogen och alla var nöjda och glada! Det fanns en del bär i skogen och jag fyllde snabbt en hink - nu återstår det bara att koka sylt!

Lite bär plockades innan någon lessnade ur :)


En bärplockare till en stor och en till en liten.

Dagens skörd från bärskogen!

Nu ska jag fortsätta att njuta av lugnet här uppe - om man bortser från att man har en dotter som är en riktig pratkvarn ;).

Hoppas alla har en lika skön helg som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!