header

header

14 augusti 2011

Sista semesterveckan.

Så var semestern 2011 till ända och det är inte utan att det känns lite (eller läs mycket) trist. Har varit ledig i totalt 6 !!! veckor denna sommar och även om det har varit lyxigt så har det varit välbehövligt av olika orsaker.

Hur ska man då sammanfatta denna semester? Jo, varm, sol, bad, härlig och alldeles, alldeles UNDERBAR!!! Det känns som att vi hunnit med det vi tänkt och har varit på de platser vi planerat men ändå fått en hel del tid här hemma - en lagom och bra kombination av allt tror jag minsann. Måste även säga att jag haft otrolig tur med vädret - kan inte annat säga när det har varit sol i stort sett 5 av de 6 veckor jag varit ledig (lyckades tima in att jobba den vecka det var regnigt och dåligt :) ).

Den här sista veckan har vi varit hemma och fått en del gjort här. Äntligen har vi gjort något åt vårt gamla sovrum. Efter mycket om och men så beslutade vi oss för att göra ett arbets- och pysselrum kombinerat med ett "bibliotek" (jag har alltid drömt om att ha ett rum där jag kan ha alla mina böcker och i väntan på det riktiga biblioteket fick det bli detta som syns här nedan).



Kombinerad pyssel- & arbetshörna. (OBS! det har tillkommit en stol efter att kortet togs)


Några spottar under hyllan förhöjde mysfaktorn.


Mitt "bibliotek" och nya läshörna.

Några småutflykter har vi även hunnit med och gårdagen tillbringade vi i Mora där vi hejade på sambon som trampade många mil mellan Sälen och Mora i Cykelvasan. I dag blev det en (sista??) tur med båten med goda vänner ut till en ö där vi käkade lunch, slappade och (vissa) åkte ring och wakeboard. En ganska bra avslutning på en bra semester med andra ord


Emma & pappa åker ring med Martin som kapten i båten!

Nu återstår några få timmar innan det är dags att krypa till kojs och återvända till jobb och dagis i morgon. Även om sommaren känns som den är över och det känns lite motigt med vardag igen så vet jag att det kommer att bli bra - har ju en massa skoj att se fram emot framöver!

Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!