header

header

27 april 2011

Blommor.

Vanligtvis burkar jag alltid tycka att det är kul att fixa ute och göra vårfint men i år har den känslan dröjt. Tror det har berott på min inställning till våren i allmänhet men i dag kände jag att lusten att plantera hade återvänt!

Tog med mig lillan till blomaffären och väl där kunde jag (tyvärr) konstatera att utbudet inte var mycket att hurra över. Kan ju i och för sig bero på att det "bara" är i slutet av april även om det känns som slutet av maj........ :) Men några plantor lyckades vi i alla fall hitta och hemma planterades det för fullt!

Mina Mårbackaperlagoner fick lite ny jord och ska förhoppningsvis bli riktigt fina i sommar.


Lavendel och penséer i mina favoritkrukor i zink.

Pärlhyacinter, lavendel, penséer och murgröna blev det i denna kruka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!