header

header

19 mars 2011

Skidor hela dan!

I dag har det verkligen varit en helt underbar dag som till större del har spenderats utomhus. Efter att jag tittat ut i morse kunde jag konstatera att den snö som föll i går bidrog till att det var ett vackert vinterlandskap utanför fönstret. Även om jag kände mig sliten och inte direkt utvilad så svidade jag om och for till Bergebo och det ångrar jag inte!!! Herre jösses va fint det var där uppe. Eftersom jag var där tidigt så var jag helt själv med nypistade spår och snötyngda granar samt en sol som letade sig fram genom grenarna. Det finns inget bättre än att känna och framför allt höra ljudet när skidorna skär genom den nypistade manchestern och uppleva tystnaden som förstärktes av den nyfallna snön. Ja detta pass kvalificerar sig högt på listan över säsongens finaste skidpass!

Hemma igen så blev det en snabblek ute innan det var dags för mig att lifta med kompisar till Falun medan sambon och lillan hämtade svärmor på tågstationen. Världscupcirkusen ju har kommit till "grannstan" och skidnörd som man är måste man ju dit och titta. Vilka tävlingar!! Falun visade verkligen upp sig från sin bästa sida och jag måste säga att jag är oerhört imponerad över hur fort dessa världsstjärnor faktiskt åker. Det blev norska segrar i både dam- och herrklassen genom suveränerna Björgen och Northug. I morgon är det dags för den sista tävlingen för denna säsong. Vi får se om vi åker dit eller om vi blir hemma.


Vintern och dagens suverän, Marit Björgen!

Nu ska jag försöka hålla ögonen öppna så jag åtminstone se sporten i kväll. Mycket frisk luft gör en rejält trött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!