header

header

7 januari 2011

Snacka om att det nya året har inletts soft - hann bara jobba 3 dagar innan det var dags att vara ledig igen. Det är synd att klaga :).

Vad har vi då gjort den första veckan på det nya året? När vi inte jobbat eller varit på dagis så har vi varit ute en hel del, lite pulka-, bob- & skidåkning har det blivit. Har tyvärr fastslagit att den lilla inte är av samma skrot och korn som undertecknad när det gäller förtjusningen över vinter och snö. Nej, hon trivs bättre inne där hon kan ha det lugnt och skönt och sitta framför tv:n. Det är bara att be till högre makter och hoppas att det kommer ändra sig inom en snar framtid annars kan det bli dryga vintrar framöver.

Ett av mina nyårslöften är ju att jag ska bli bättre på att laga mat och jag måste faktiskt säga att den här veckan har jag infriat löftet med råge! Får väl bara hoppas att det håller i sig........ I och med detta blir det ju en hel del diskande och det ska ju ständigt hjälpas till och så var det även efter kvällens middag. Jag diskade och Emma stod bredvid mig och plaskade och förklarade att man skulle göra si och så för då skulle det bli såhär och sådär. Jag började bli klar och lät henne ta min plats för att skynda på det hela lite. Mamma: Är du klar snart? Emma: Nej, jag måste göra det här liite till. Jag frågade ytterligare några gånger och fick samma svar. Till slut tröttnade jag och sa: Ska du diska mera?. Emma: Ja. Mamma: Ok, då går jag och ser på tv. Emma (med oroligt ansiktsuttryck): Ska du se på Bompa?? Mamma: Nej. Emma: Nu har jag diskat färdigt! Varav hon släppte allt och rusade in och satte sig i tv-soffan. Jag fick mig ett gott skratt kan jag lova!

Nu ska jag ladda i tv-soffan så jag orkar ta mig ut i skidspåret i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!