header

header

13 januari 2011

Bagarstuga!

Häromdagen var det en sån där trist dag då man inte riktigt visste vad man skulle göra. Efter många förslag om vad vi skulle ta oss för så fastnade vi båda för att baka. Jag är mycket glad att den lilla gillar det lika mycket som mig även om hon kanske är mest intresserad av att slicka skålen samt äta deg :).



Emma fick en mycket fin receptbok för barn i julklapp och där hittade vi bra (och goda) recept så det blev både chokladmuffins och matbröd. Muffinsen gjorde hon faktiskt helt själv, ja jag fick ju naturligtvis läsa vad som skulle vara i, men resten fixade hon.



Ovan: kavla går bra, då blir man ju inte kladdig på fingrarna! Matbrödet
Överst: Emmas chokladmuffins.


I dag har vi tagit helg och i morgon bär det av mot Värmland för mig och Emma. Där väntar besök hos mor och far samt en efterlängtad utflykt till Karlstad och Löfbergs Lila-arena.


På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!