header

header

26 oktober 2010

Uttvålad!

Måste säga att man aldrig upphör att förvånas över den lilla som dominerar våra liv här hemma. I dag när jag stod och fixade med tvätten satt hon i soffan och "läste" en bok. Helt plötsligt vänder hon sig till mig och säger: " Mamma, här är det en pentagon". När jag hade fått upp min tappade haka från golvet så fick jag fram (efter att ha varit tvungen att kolla i boken först): "Öh, ja det stämmer". Nu är man uttvålad av en treåring. Kanske bäst att försöka läsa något annat än chic-lit och skvallertidningar ;)

I övrigt så är vårt troll förkylt och har feber vilket resulterade i min första försovning på väldigt länge i morse. Hann dock jobba 2 timmar innan jag fick åka hem och byta av sambon och ta hand om trollet (och fortsätta jobba). Eftermiddagen ägnade vi åt rejält med kreativitet, lillan målade och jag ritade. Herregud va kul det var! Jag vet inte när jag satt ner och ritade sist. Förr ritade jag mycket och ofta men de senaste 10 åren har det tyvärr inte blivit mycket av den varan. Förhoppningsvis ska det bli ändring på det nu!

Nu blir det ett nytt härligt avsnitt av Desperate Housewives.

Hola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!