header

header

21 september 2010

Köksbesvär och dagsrapport.

Vi har ända sen vi byggde ut förra året menat att vi ska riva ut köket och sätta in ett nytt men ännu har inget nytt kök kommit in på Arturs gata 28. Det största problemet tror jag har varit att vi varit så fruktansvärt omotiverade att sätta igång med något nytt projekt som innebär en massa måsten. Förstår egentligen inte varför vi känt så här, det borde ju vara kul att få göra fint här hemma men i bland tryter motivationen för vissa saker (kan i och för sig bero på att vi båda börjat på nya jobb, lillan har börjat på nytt dagis och att vi båda vill hinna med och träna). Men nu hoppas jag att det ska bli av inom en snar framtid, bestämmer man sig bara är det ju bara att köra på. Vi vet ju redan vilket kök vi vill ha och på ett ungefär hur det ska se ut så i stället för att sitta och drälla framför tv:n på kvällarna kanske man skulle försöka få tummen ur - det gäller bara att bestämma sig!

I dag har jag och lillan haft en mysig dag tillsammans - inga måsten utan vi har gjort det vi känt för. Det har inte blivit några större utsvävningar men ett besök på biblioteket och Ica Maxi hann vi med och här hemma blev det sagoläsning och lite tv-tittande. Ganska soft och skönt med andra ord. Känner att jag/vi skulle behöva fler sådana här dagar - dagar som inte innehåller några måsten utan som bara tas som de kommer. Tyvärr så ser inte speciellt många dagar ut så här men de är desto skönare när de väl kommer.

Nu är det snart dags för nattning av den lilla och sen ska jag bara slappa och slöa i tv-soffan och invänta sambon som varit till Oslo över dagen.

Ha de!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!