header

header

15 augusti 2010

Sista semesterdagen!

I dag är det sista semesterdagen för den här sommaren eller egentligen var den i fredags men strunt samma. I morgon börjar allvaret och det är dags att börja jobba igen. Ska börja på mitt nya jobb och det är ingen söndagsångest eller nervositet så här på söndagkvällen - det känns bara kul! Även för lillan är det slut på semestern eller hennes första sommarlov. I morgon börjar hon på sitt nya dagis och jag ber till högre makter att hon ska trivas lika bra som hon gjorde på sitt förra. Det har varit många turer och funderingar fram och tillbaka om man verkligen gör rätt som byter men jag tror och hoppas att det ska bli bra.

Har som sagt haft semester. Har varit ledig i 2 veckor och den första veckan höll vi oss i Borlänge men den här veckan har vi befunnit oss i vackra Värmland! Åkte dit i tisdags och kom tillbaka hit i går. Först var vi i Fagerås hos mina föräldrar och blev bortskämda. Hann med 2 besök in till underbara Karlstad där det shoppades järnet. Måste verkligen säga att det är en otroligt vacker stad som har allt: älven som går genom staden, mysig miljö, bra affärer och en massa värmlänningar. På fredag hängde vi på mor och far till stugan och på vägen dit blev det ett pit-stop i Sunne. Även där shoppades det lite och det fanns ett och annat guldkorn som verkligen är värt ett besök. Stugan är ju alltid alldeles, alldeles underbar och det var värt resan dit även om själva vistelsen tyvärr inte blev särskilt lång. Ett stort tack mamma och pappa för härliga dagar i min kära barndomsbygd!

Nu ska jag njuta av sista timmarna som återstår av den här härliga söndagen.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!