header

3 maj 2010

Semester!!!!

Ovanstående rubrik beskriver min tillvaro för tillfället. Har nyss varit på långweekend till Barcelona med sambon och vänner från Mora och även den här veckan har jag semester. Ganska skön tillvaro med andra ord :)

Ska börja med att sammanfatta resan till Barcelona och det bästa ord som kan beskriva den är taget från en riktig hollywoodfru: Toppen! Trodde nästan inte att man kunde ha en så bra mini-semester men har man bra resesällskap, tur med hotell, väder, shopping, god mat och allmänt flyt kan det inte bli annat är toppen.

Flygresan från Västerås var ganska dryg ska erkännas men det berodde till stor del på att vi flög och landade sent - kom fram vid 24. Taxiresan till Barcelona är också värd att nämna då jag plötsligt kände att taxin (som för övrigt for fram ganska fort) började kränga i sidled och jag kollar chauffören i backspegeln och ser att han håller på att somna!!!! Inte så trevligt. Vi kom dock välbehållna fram och slocknade ganska fort efter att vi checkat in. Första dagen tillbringade vi med att strosa runt och utforska staden, kollade in Europas största akvarium med massa häftiga fiskar, rockor, hajar, växter och pingviner. Lunchen intog vi på stranden och där blev vi kvar ett tag, + 25 grader och strålande sol. Här glömde vi en väsentlig sak, solkräm. Detta resulterade i en rejäl och ganska smärtfull solbränna. I bland undrar man vad man tänker med. Efter några timmar på stranden blev det äntligen dags för SHOPPING!! Gjorde en massa fynd och hade gärna kunnat shoppa tills ögonen blödde. Kvällen tillbringade vi på en av Barcelonas bästa tapasrestauranger - mucho gott!

Dag 2 upptäckte vi att affärerna tyvärr var stängda men vi hann med lite fönstershopping i lyxbutiker som L V, Gucci, Hermés, Rolex etc. Sen gick vi till Barcelonas största park där vi strosade runt, lunchade och bara var, fortsatte därifrån till Olympiastadion, fikade, turistade ännu mer. Kvällen tillbringade vi på ännu en tapasrestaurang som även den var helt suverän!

Dag 3 blev det mer strosande och vi kryssade oss ner till hamnen där ett stort köpcentrum hade öppet och där blev det lite mer shopping, me like! Lunchen intog vi på bryggan nere vid hamnen innan vi tog oss till hotellet, packade ihop våra saker och for till flygplatsen. Flygresan hem gick kanon och trots att vi haft en kanonhelg så var det skönt att komma hem och få pussa lite på lillan som jag självklart har saknat. Ett stort tack till mamma och pappa som tagit hand om lillan så vi kunde åka på den här semestern och slutligen ett stort tack till Lena och Thomas för att ni gjorde resan till en superresa!

I dag var det tillbaka i vardagen, nästan i alla fall. Jag har semester hela veckan och det är helt underbart. Har hunnit med att träna, plantera ute, fixa i trädgården, tvätta och stryka, umgås med lillan. Har känt en länge saknad energi och allt har gått lätt att göra, tålamodet är på topp och livet känns skönt att leva igen. En välbehövlig semester verkar ha gett resultat! Återstoden av veckan ska det bli ganska mycket träning för min del och att vara med lillan. Ingen dålig vecka att se fram emot.

Här följer några bilder från Barca.