header

header

9 maj 2010

På resande fot.

Söndagkväll och verkligheten tränger sig på, bankar ohämmat på dörren och det är dags att krypa ut ut semesterbubblan och se sanningen i vitögat - i morgon är det vardag igen. Trist, ja visst men jag har haft en riktigt bra semester. Har mest varit på resande fot känns det som. Har hunnit med att vara i Barcelona, Borlänge och Fagerås och detta på 1 ½ vecka - inte illa. Sambon har dock varit snäppet värre då han bytt ut Fagerås mot Paris men jag klagar inte. Det är inte fy skam att åka till Fagerås och elljusspåret på Blankeberg går inte av för hackor det heller!

Besöket till Fagerås inkluderade ett kärt återseende och ett grattande av en kompis. I torsdags träffade jag en kompis som jag inte sett på jag vet inte hur länge då hon bor i Minneapolis, USA, nu för tiden. Det var så himla kul att se henne och fastän vi som sagt inte setts på x antal år så var det bara att ta upp tråden och umgås. Det är det som är det underbara med riktiga vänner, det gör inget att man inte pratat eller setts på länge, när man väl ses känns det som om det var i går! I går var jag, mamma och lillan och grattade en kompis och hennes sambo som fyller/har fyllt 40 nu i vår. Där blev det en trevlig eftermiddag med gott fika och många goda skratt. Alltid lika kul att ses men även där blir det tyvärr inte så ofta.

Under veckan som gått har jag hunnit med att träna på så som jag önskade även om dagens planerade löptur fick ge vika då min kropp skrek efter vila när jag vaknade i morse. När jag skrotat runt i några timmar började det krypa i kroppen och det blev faktiskt ett styrkepass - välbehövligt, så i morgon misstänker jag att det kommer göra ont både här och där.

Nu blir det till att surfa lite och se vad som har hänt i cybervärlden dom senaste dagarna. I morgon kommer sambon förhoppningsvis hem. Den attans vulkanen på Island har ju börjat sprida sin f-bannade aska igen så vi får väl se om det blir ensamma dagar eller inte.....

Fridens!

PS: På hemfärden i dag gjorde sig min ormfobi påmind då jag såg 2 ex av okänd art. Tilläggas bör att båda var överkörda men det gjorde inte skräcken mindre från min sida. Bara att gilla läget och acceptera att dessa satans skapelser har gjort entré i takt med att våren invaderat vårt land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!