header

header

19 april 2010

Kort sammanfattning av senaste veckan.

Den senaste veckan har det hänt lite grann här på Arturs gata. Inte lika stora saker som askmolnet från Island men ändå ett och annat. Vi hade det lite körigt inför slutet av veckan då jag skulle på kurs i 2 dagar men som tur var ryckte svärmor ut och kom hit och var barnvakt. Otroligt snällt och uppskattat! När jag var borta på kursen ringde sambon och meddelade att han sålt Scouten (vår kära bil som jag varit mycket förtjust i). Jaha, bara att gilla läget. I helgen hittade han en ny bil så numera har vi en ny Saab i vår familj, en 9-5 närmare bestämt. (9-3:an är såld och jag åker runt i en Golf nu för tiden men det är en annan historia). Vet att jag har sagt det förut men säger det igen: man behöver inte vara orolig för att bli trött på någon bil när man har en sambo som jag :)

I helgen fick lillan sin första 2-hjuliga cykel. Hon är fortfarande lite reserverad och tycker att det är otäckt men när hon glömmer bort sig går det riktigt fort i kruvorna. Det gäller att vara med för att undvika krascher av det allvarligare slaget. Annars har hon hur kul som helst här hemma. Fullt med lekkamrater ute större delen av tiden och är det ingen ute får mamma rycka in som kompis. Tycker att det är kul att hon vill vara ute men i och med att man inte törs släppa ut henne helt själv så måste man ju vara ute själv. Med tanke på det väder som råder är det inte så konstigt att man sitter inne stelfrusen med stora sjalar runt sig och varma raggsockor på fötterna. Var är värmen som skulle komma med våren? Ska det vara så här kallt ute kunde ju snön lika gärna fått ligga kvar.

Efter en i stort sett sömnlös natt med en liten tjej som drömt mardrömmar och en mamma som inte kunde slappna av känner jag att det är dags att gå och knyta sig nu!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!