header

header

18 december 2009

Otursdag

Hade jag vaknat i morse och sett att det var fredag den 13:onde i almanackan hade jag kanske förstått det som hänt mig idag. Det hela började i morse när jag var på gott humör och skulle baka havrekex. Blandade ingredienserna till det som skulle bli en deg, tyvärr stod det inte om man skulle smälta smöret eller bara blanda i det - jag smälte det och i stället för en deg blev det en smet. Bara att kasta skiten. Lite senare gjorde jag och lillan julgodis och det gick, tro det eller ej, helt smärtfritt. Ställde in det för att stelna i kylen - inga incidenter. En stund senare skulle jag öppna kylskåpsdörren och vad händer?? jo allt julgodis trillar ut på köksgolvet - inte direkt så man studsade av glädje. Tänkte att nu måste väl min kvot av otur vara uppfylld för den här dagen men man ska ju som bekant inte ropa hej för tidigt....... Kom på att lillan och jag skulle försöka komma i julstämning ock klä granen så jag baxade in den. När jag hade krånglat på den förb-nnade ljusslingan och skulle tända den så lyser inte skiten. Då fick jag nog, då var måttet rågat kan jag lova. Men det är ju bara att bryta ihop och komma igen.......

I kväll ska jag ut och åka lite skidor är det tänkt. En dag som denna borde jag väl egentligen inte utsätta mig för några som helst risker men ett rejält träningspass är verkligen vad jag behöver just nu. Vi får väl se om jag kör av vägen på väg till skidspåret, bryter av skidor eller stavar, ramlar och slår i huvudet eller förfryser öronen - den som lever får se.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!