header

header

17 december 2009

Inga måsten - tjohoo!!!

Fastän det bara är torsdag så är det helg för 2/3 av familjen Åberg/Henriksson. Så himla skönt! Och håll i er - har absolut inget planerat i helgen - det är ju nästan dags att göra kors i taket. Vet faktiskt inte när det var en helg utan en massa måsten senast. Jag är väldigt nöjd kan jag lova.

I morse slog jag upp mina blå vid 5 - fattar inte varför jag inte kan sova?? Det är ju inte precis så att jag är utvilad när jag vaknar - tvärtom, är så himla trött så jag bara vill sova men har jag en gång vaknat är det tji omöjligt att somna om. Kom i alla fall tidigt till jobbet vilket resulterade i att jag kunde åka hem tidigt. Hann uträtta några ärenden innan jag for hem, köpte bl a en julklänning till lillan. Väl hemma hade jag planerat att ta det riktigt lugnt med tanke på hur jag känt mig på förmiddagen. Hann sätta mig ner och slå på tv:n innan det började krypa i kroppen och en massa tankar började fara i huvudet. Har insett att jag verkligen har problem att slappna av (kanske ett löfte att avge på nyår?) Så i stället för vila städade jag hela huset och målade alla lister och foder i nya sovrummet! Därav inga måsten i helgen!!!!!

Hade planerat att vara ute i eftermiddag och ta vara på det härliga vintervädret men eftersom den lilla börjat visa tecken på förkylning så höll vi oss inne. Kändes inte som någon bra idé att vara ute när det var -10 ute. Det kommer säkerligen fler vackra vinterdagar innan snön försvinner.

Är vi friska och kvicksilvret har krupit upp något så blir det nog ett besök i någon pulkabacke i morgon. Måste erkänna att det är förbenat kul att åka pulka och bob.

Ha en riktigt skön torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!