header

header

21 december 2009

Det närmar sig.....

..... julen med stormsteg. Nu är det bara 3 dagar kvar sen kommer tomten om man varit snäll dvs. Efter en helg med sjukdom och kyla har vi mest varit inne känns det som. Det är lillan som blivit förkyld så här lagom till jul men hon är på bättringsvägen tack och lov men idag och i morgon är vi hemma - allt för att undvika vara sjuka i jul.

I helgen har vi som sagt varit mest inomhus - attans vad kallt det har varit. I fredags var jag iväg och åkte skidor och när termometern kryper ner mot 16-17 minus är det nästan för kallt i min smak för att åka skidor. Men påpälsad som jag var så klarade jag både örsnibbar och nästipp, kan även meddela att jag kom hem med både armar och ben i behåll! I lördags när det visade -20 grader ute då blev det inget skidpass - trist för det var ju superväder ute! I går var det "bara" -10 så då åkte laggen fram. Det kunde ha blivit en rejäl krasch för min del men som tur var gick det bra. När det är folk ute och går i skidspåren där det är som mest kurvigt och kuperat och dessutom går uppför där man åker nedför kan man ju ganska enkelt räkna ut vad som kunde hänt. Lägg där till att vederbörande gick på ena sidan, hade sin hund i löpkoppel och denna var på andra sidan. Jag kom i full karriär utför och upptäckt plötsligt att jag hade ett snöre tvärs över spåret, en hundägare på ena sidan och en skällande hund på andra sidan - kan meddela att jag inte blev särskilt glad vilket jag också förkunnade för ägaren! Nej, ska man nödvändigtvis vara tvungen att gå i skidspåren kan man väl åtminstone hålla sig (och eventuell hund) på en sida och åtminstone gå i rätt riktning!

Nu är det dags att göra lite nytta - igen. Har en härlig hög med stryktvätt att ta hand om - den sista innan jul hoppas jag för nu vill jag ha lite semester!

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!