header

header

2 november 2009

November

Så var det november igen. Dom flesta tycker att man kan styrka ett streck över denna månad då den oftast är mörk och regnig, men jag delar inte riktigt den åsikten. Jag tycker att november är ganska ok, mörkret innebär ju att det är legitimt att mysa inne med brasa och ljus, det finns fortfarande underbara höstdagar att spendera ute, för att inte tala om väntan på den första snön. November är också månaden då man så smått kan börja se fram emot julen - den allra mysigaste helgen som finns enligt mig. Man kan börja planera vad man ska köpa i julklapp, pyssla, baka och göra julkort. Nej, jag tycker nog att november har en hel del ljusglimtar.

I dag har det verkligen varit en riktig mamma-dotter eftermiddag/kväll. Jag och Emma har umgåtts intensivt då vi är ensamma både idag och i morgon. Det har gått bra och vi har lyckats sysselsätta oss hela tiden utan gnäll och gråt trots att en del av aktiviteterna bestod i att besöka några affärer :) Nu är det dock lite trist när man sitter här ensam framför tv:n med datorn i knät, saknar sambon och det är tur att det bara är en kväll han är borta. Jag har blivit en riktig sällskapsgris - jag tycker inte om att vara ensam, något jag inte hade några som helst problem med förut. Ska väl kolla lite på tv och sen fortsätta läsa i Magdalena Graafs bok som jag började med i gårkväll. Vilken bok, den är helt fruktansvärt gripande. Det är helt otroligt att en människa har gått igenom och överlevt det hon beskriver. Jag kan för mitt liv inte begripa hur en människa (syftar på hennes ex) kan bli så grym och elak och behandla en annan medmänniska som skit rent ut sagt. Det värsta eller vad man ska säga är att hon med all säkerhet inte är ensam över att gå igenom detta. Usch, jag ryser bara jag tänker på det. Har inte läst ut boken ännu men redan nu kan jag varmt rekommendera den - även om det inte direkt är någon trevlig läsning.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!