header

header

30 oktober 2009

Upp som en sol...

... och ner som en pannkaka. Lite så kan man beskriva min dag idag. Hade tänkt sova ut i morse men lillan ville annorlunda och klockan 6 tyckte hon att jag sovit färdigt. Jaha, bara att kliva upp. Efter frukost tog jag tag i dagens trôk-uppgift: städa. Hade jordens energi och for runt som en duracel-kanin och på en timme var hela huset i skinande rent - me like! Upptäckte att det blåst ner en del löv så jag och Emma gick ut och krattade. For sen iväg och mötte upp sambon - dags att välja tapeter! Kom hem lagom till lunch, åt och sen var det kört - blev så himla trött så jag höll på att somna vid köksbordet. Var tokslut men efter 20 minuter framför datorn och en påse naturgodis var jag fit for fight igen. Med nyvunnen energi tog jag tag i dagens andra projekt: måla klart taket i nya sovrummet. Efter tillkommen nackspärr är nu taket äntligen färdigmålat!

Har även hunnit med att trängas med ett stort antal av Borlänges invånare på Ica Maxi - hatar verkligen att handla när det är fullt med folk (en stor anledning till att jag alltid försöker handla klart alla julklappar innan december). Det blev även ett löppass i Bergebo (mitt andra hem nu för tiden). Kan ju inte direkt rekommendera de som är mörkrädda att träna där för ungefär vartannat elljus är trasigt så det är lite spooky att springa där för tillfället. Mitt löppass blev lite kortare än vad jag tänkt för det var en fågel eller dylikt som halvt skrämde vettet ur mig inte bara en utan ett antal gånger där uppe. Men med tanke på min tidigare rädsla för mörkret är det helt otroligt att jag överhuvudtaget vågar mig ut, eller vad säger du mamma? Nej, i morgon blir det träning i dagsljus!



Så här underbara höstfärger fick vi uppleva här idag.

Nu sitter jag och laddar inför kvällens Idol. Får väl se vad man tycker om den här finalen, hittills har jag inte varit överens med svenska folket. Fattar inte hur den där fotbollskillen norrifrån kan vara kvar vecka efter vecka. Tycker att det låter som om man satt en gris i skruvstäd varje gång han öppnar munnen. Men vad vet jag, jag kanske inte alls har något öra för musik?

Go kväll!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om kille från norrland. Han låter som han sög på helium istället för nappflaska när han var lite. Har du inte panlampa när du springer. Trodde att du som tränar så mkt hade allt för träningspasset. Nä nu ska jag söva Abbe och se om Kristianstadkille vinner.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!