header

header

4 oktober 2009

True blood!

I bland, men ofta väldigt sällan, hittar man en tv-serie som bara träffar helt rätt och är sååå bra! Det var ett tag sen jag verkligen fastnade för en serie, visst kan man se på olika serier men det är som sagt inte ofta man går och funderar och inte kan sluta tänka på vad som kommer att hända i nästa avsnitt osv. Första gången det hände mig var när "Nord & Syd" gick på svt. Jag tror det var när jag gick i 5:an eller 6:an och jag var helt besatt. Läste böckerna, fick vhs-boxarna när dom kom och tittade om och om igen på varje avsnitt. Det har ju gått några år sen dess men nu har det hänt igen. Jag är helt fast i vampyr-serien "True blood" som går på svt på onsdagar. Den är så j-kla bra och det senaste avsnittet har verkligen satt sig och jag går och kan knappt bärga mig tills jag kan se det nästa! Visst kunde man kanske kolla lite i förväg vad som kommer att hända men det är ju lite det som är grejen, att få vänta och bara se serien en gång i veckan. En sak är i alla fall säker, det kommer garanterat att finnas en dvd-box med alla avsnitt här på Arturs gata inom en snar framtid!

I övrigt har det varit en lugn helg som passerat. Mamma och pappa är fortfarande kvar (tack & lov), sambon är fortfarande i Italien (där han verkar ha det kanonbra med fint väder och bra träning - kul!) och Emma är det full fart på. Det har varit fix här hemma, en del slappande och faktiskt ganska bra träning - jag har då rejäl träningsvärk så mina intervaller, skidgångspass och cirkelfys-passet jag var på igår har hittat oanvända muskler det är ett som är säkert!

I morgon är det måndag igen och "bara" 2 dagar kvar till nästa blodiga avsnitt..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!