header

header

7 september 2009

Vardag.

Natten blev som jag befarade - sömnlös. Jag hatar verkligen när man inte kan sova, man ligger i sängen & ser klockan ticka på - paniken kommer: måste sova, måste sova, ska snart upp. Sen gör det inte saken bättre att man har en liten tornado bredvid sig. Ytterligare en sak som inte är att rekommendera när man är feg, mörkrädd och har livilig fantasi som jag är att se på vampyrserier. Jag vet ju hur det blir efter jag har tittat men ändå kan jag inte låta bli. I går satt vi och kollade på nya vampyrserien med Alexander Skarsgård True blood. Den verkar faktiskt vara helt ok, inte alls så där splashig och blodig som det annars brukar vara men det spelade inte någon större roll - jag lyckades bli rädd i alla fall :) Hur som helst så gav jag upp mina försök att sova vid 5 och gick ut och gick i stället - en skön start på dagen.

Förmiddagen har jag strukit ett fett streck över. Det hade glädjande nog gått jättebra med Emma på dagis idag, hoppas, hoppas, hoppas att det fortsätter lika bra nu framöver. När jag kom hem möttes jag av kramar och pussar vilket värmde mitt sorgsna hjärta. Det var ju fint väder så det blev en power walk med Emma sovandes i vagnen och sen hann jag även med ett styrkepass innan hon vaknade. Efter Emma vaknat åkte vi och fikade/lekte i skogen med några vänner. Hur kul och mysigt som helst. I kväll blev det det vanliga vardagsgörat, plocka, stryka, fixa.......
Emma & Rasmus leker tittut i skogen

Återstår väl att se hur nattsömnen blir för jag funderar på att klippa ytterligare ett avsnitt av True blood.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!