header

header

2 augusti 2009

Helg till ända.

Så var den här veckan slut och "bara" 4 veckor kvar innan allvaret börjar. Att 2 år kunde gå så fort, det hade man aldrig kunnat tro.

Det har varit en skön söndag som kortfattat kan sammanfattas med träning, sol och kalas. Fick en härlig cykeltur i morse och vädret har ju varit kanon idag så det blev en stund i solen när Emma sov. Det var dock väldigt varmt och ett tag trodde jag att jag skulle flyta bort. Då kom grannen på att jag kunde svalka mig med vattensprutan och då blev det genast betydligt skönare i solstolen (förutom det vanliga krypet i kroppen som infann sig efter 2 minuter). I eftermiddags var det dags för Fannys 2-års kalas. Emma har verkligen fått upp smaken för kalas och åt bullar, kakor och tårta. På väg hem frågade jag henne om hon ville ha kvällsmat men då meddelade hon att hon minsann var mätt i magen.

Efter vår semester-tripp så har vi planerat att vara hemma de 2 veckor som återstår innan det är dags för inskolning på dagis. Sen tror jag att vårt utbygge av huset kommer att dra igång snart. Åh, jag vill inte ens tänka på det. Visst ska det bli kul med ett större hus men jag känner mig inte direkt inspirerad av att bo i eländet innan det är klart. En kaotisk omgivning och jag som person går inte direkt ihop men det är väl bara att sätta på skygglapparna och annamma tunnelseende tills det är klart! Känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att "fly fältet" några dagar, orkar nog inte vara hemma i en hel månad. Ska nog försöka klämma in en tripp till paradiset i norra Värmland där min stuga ligger, ett besök till Furuvik, Mora, Karlstad osv. Listan kan göras lång.

Nu börjar ögonlocken kännas tunga och sängen lockar och drar från övervåningen. I morgon kommer jag inte vara uppe med tuppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!