header

header

1 augusti 2009

Gräsänka.

Konstigt det där med att sova i sin egen säng. I natt har jag sovit som en prinsessa (utan att störas av några ärtor). Vaknade i morse och hade sovit hela långa natten! Gud så skönt, det hör inte till vanligheterna kan jag lôva. Att jag fortfarande var trött är ju en annan sak, man kan inte få allt här i världen :). Efter lite småfix stack jag ut på rullisarna och fick ett bra träningspass så i morgon kan man nog räkna med lite härlig träningsvärk!

Kärleken skulle på svensexa så jag och Emma har varit ensamma hela lååånga dagen och kvällen. Det har faktiskt gått hur bra som helst, trots att vi knappt lämnat gården på hela dagen. Vi var ute och lekte/pratade med grannarna innan det var dags för lunch och för Emma att sova. När hon sov hade jag tänkt sätta mig ute och njuta lite i solen men rastlös som man är började det krypa i kroppen efter 5 min i solen. Det blev till att gå lös på trädgården i stället. Har rensat, klippt, rensat och åter rensat så eventuell träningsvärk i morgon kommer inte enbart bero på mitt rullskidpass. Det är helt otroligt vad några timmar i trädgården kan göra. Det är kul när man ser resultat på en gång - sådana saker gillar jag!

Nu börjar det bli dags för lillan att få välling och godnatt-saga, har jag tur får jag läsa Mamma Mu, det har ju aldrig hänt förut ;). Själv hade jag tänkt sitta och surfa lite när hon somnat men nu har sladden till datorn lagt av så det får väl bli till att sitta framför tv:n utan dator. Får väl kolla i något tidning eller katalog i stället. Dom som känner mig vet ju att jag har lite svårt för att bara sitta stilla och se på tv. Antingen springer jag runt eller så sitter jag och håller på eller fixar med något under tiden jag kollar. Kan tänkas att jag har någon form av bokstavskombination :) I morgon är det dags för kalas igen då Emmas kompis Fanny fyller 2 idag. Grattis!

Tjolahej, tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!