header

header

31 augusti 2009

Back in Borlänge.

Kan rapportera att det fortfarande är snorigt och förkylt för både mig och Emma. Kan även meddela att det INTE rekommenderas att sätta sig och köra bil när man är asförkyld. Det kan bevisligen resultera i en hejdundrande huvudvärk och att förkylningen slår till med full kraft igen - jag som trodde att jag var bättre i morse när jag slog upp de blå!

Hur som haver har jag och Emma kommit hem till Borlänge igen och här har det hänt grejer under de dagar vi varit hemifrån. Borta är de fula furutrappstegen och i stället möts man av en helt vit trapp när man kommer in i hallen. Det blev verkligen superbra, även om vi nu får kyla ur huset för att få bort den starka färglukten, men det är det värt! Utomhus har det även hänt en del, eller ja, det har tillkommit en hel del saker i trädgården. Nu är det byggställning och en himla massa material som levererats så nu känns det att utbygget har dragit igång på allvar. Det är lite svårt att föreställa sig hur det ska bli när det är klart men jag hoppas och tror att det blir bra - bilderna av hur det blir ser i alla fall bra ut inuti mitt huvud :)

Slutligen vill jag tillägga: så var den här, den andra dagen som jag inte sett fram emot. I dag är sista dagen i frihet, det är verkligen så det känns för tillfället mellan ångestattackerna. Inget man kan göra något åt men jag önskar verkligen att jag kunde det. Får väl säga som Per Elofsson: det är bara att bryta ihop och komma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!