header

header

21 juli 2009

I går och i dag.

I går var det som sagt biobesök på agendan, Harry Potter och halvblodsprinsen. Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tyckte om den egentligen. Visst var den bra men den var så annorlunda mot de andra filmerna, mycket mörkare, grymmare. Det är ju i och för sig böckerna också men det har jag lyckats förtränga. Börjar fundera på om jag rentav kanske läser för många böcker eftersom jag verkar ha svårt för att komma ihåg vad de handlar om :). Tillbaka till filmen: tja den är ju helt klart sevärd men kanske en liten besvikelse i alla fall.
Vi hade ju turen att få barnvakt av våra vänner Fredda och Emilia och jag måste bara berätta vad Emma hävde ur sig när vi satt och åt middag innan filmen. Emilia hade på sig jättefina kläder och en fin sjal. Emma satt i sin stol och började plötsligt peka på Emilia och sa något som vi inte riktigt hörde vad det var. Hon upprepade ordet och pekade. Till slut kom det högt och tydligt: FUL! Kan meddela att det blev ett gapskratt utan dess like runt bordet. Det var inte utan att jag skämdes lite för vad hon vräkte ur sig men det var säkerligen inte sista gången man hamnar i den situationen. Hur som helst hade det gått superbra med passningen och det är så himla skönt att ha vänner i närheten som man kan lämna henne till ibland nu när man inte har mor- eller farföräldrar i närheten. Ett stort TACK Fredde och Milo!
I går kom förresten ett efterlängtat paket från HM. I våras skickade jag efter kläder till både mig och Emma. En varsin "skinn-jacka" och tröjor. På bilden syns min jacka och en tröja till vänster. Till höger ligger Emmas tre tröjor.

Emma blev superglad för sin "skinn-paj" och när hon väl fick på sig den var det stört omöjligt att få den av henne. Till slut lyckades jag lura henne när hon skulle äta mat så då kom den av.

En nöjd tjej med sin nya jacka, snutte, napp och Hugsy.

I dag har vi hunnit med en hel del redan. Emma tyckte ju att vi sovit klart vid 5.30 i morse så det var bara att masa sig upp. Jag tog en härlig morgon-powerwalk och Emma och pappa lade sig i soffan och kollade på Mamma Mu. Efter frukosten for vi iväg och handlade lite mat/mellanmål som vi ska ha i morgon då vi drar mot sydligare breddgrader. Vi ska lämna Dalarna och åka iväg på en liten semester-tripp i södra Sverige. Vi börjar med att åka till några kompisar som har stugan utanför Gränna, sen åker vi till Grebbestad där vi ska campa några dagar och sen kanske det blir en tur till Fagerås och Stockholm. Vi får se lite hur väder och vind blir. Eftersom vi åker tidigt i morgon så tillbringade jag och Emma morgonen med att packa och fixa. Sen hann vi med en tur på stan där vi träffade Kerstin, Tilde, Jennifer och Ebba. Det blev en sväng till biblioteket och Lindex. Har ju konstaterat att vårt lilla troll har växt i sommar så det var verkligen dags att införskaffa lite långbyxor till hösten. Hittade 3 par på Lindex. När jag kom hem hade ett paket från Linus och Lotta kommit. (http://www.linusochlotta.com/) Tre tröjor, en klänning och ett par tights kostade under 350 spänn! Snacka om fynd!

Nu blir det till att packa det sista för i kväll är det meningen att vi ska åka till Lilltorpet i Falun och se på "Hujedamig" - en sångföreställning med låtar av Astrid Lindgren. Hoppas bara att det blir uppehåll och att det finns biljetter kvar!

Ett stort GRATTIS till våra grannar Stefan och Anki som fick en liten tjej igår och till Oliver som blivit storebror!

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!